Συνέντευξη LesvosPost: Συνέντευξη με τον τραγουδοποιό και συνθέτη, καθηγητή του μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης Βασίλη Παπαδόπουλο

Μια “συνέντευξη γνωριμίας” με τον ανερχόμενο ταλαντούχο τραγουδιστή Βασίλη Παπαδόπουλου

Γνωρίσαμε τον ταλαντούχο αυτό τραγουδιστή μέσα από τα δικά του τραγούδια. 

Μέσα από αυτή τη “συνέντευξη γνωριμίας” με τον ανερχόμενο τραγουδιστή δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσει για τα πρώτα του βήματα στο μουσικό στερέωμα, το πηγαίο του ταλέντο, τις πρόσφατες εμφανίσεις του σε κέντρα διασκέδασης της περιοχής μας, τη συμμετοχή του στο ψαλτήρι της Ζωοδόχου Πηγής Λαγκάδας, και άλλα πολλά ενδιαφέροντα θέματα.

Του Γεώργιου Στεφάνου (Δ/ντη LesvosPost.com)

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:
**Όπου

Γ.Σ Στεφάνου Γεώργιος
Β.Π Βασίλης Παπαδόπουλος

Γ.Σ Καλησπέρα κ Βασίλη, και ευχαριστούμε για την συνέντευξη.

-Γεννήθηκες και μεγάλωσες στη Δράμα;

Β.Π Καλησπέρα σας και σας ευχαριστώ για την φιλοξενία. Ναι γεννήθηκα και μεγάλωσα στη πόλη του Βορρά τη Δράμα.

Γ.Σ Βλέπεις διαφορά ανάμεσα στη ζωή στο νησί και στη ζωή στην Δράμα;

Β.Π Όχι πολλές αλλά ο κάθε τόπος είναι ξεχωριστός και σου παρέχει ευκαιρίες αρκεί να ξέρεις να τις ζήσεις.

Γ.Σ Από μικρός έχεις ασχοληθεί με τη μουσική, από τη Δραμα κιόλας.

Β.Π Ναι από παιδική ηλικία 4-5 χρονών ο παππούς μου, μου πήρε ένα μπαγλαμαδάκι και αμέσως μετά ένα μπουζούκι και ένα τουμπελέκι.

Γ.Σ Είναι αλήθεια πως ένας τραγουδιστής θα πρέπει να κάνει σε όλη του την ζωή φωνητική;

Β.Π Όχι, αλλά αν είναι το πρώτο του επάγγελμα ναι.

Γ.Σ Πως αποφάσισες να ασχοληθείς με τη μουσική;

Β.Π Όλα ξεκίνησαν με τα όργανα που μου πήρε ο παππούς μου. Από μικρός έπαιζα μαζί του σε παρέες και όταν 12 ετών πήγα στο Μουσικό Σχολείο Δράμας, απ το 1ο 6μηνο έπαιζα και τραγουδούσα παραδοσιακά σε εκδηλώσεις με συλλόγους.

Γ.Σ Με ποια μουσικά πρότυπα μεγάλωσες;

Β.Π Είχα καλές βάσεις στη Βυζαντινή και τη παραδοσιακή μουσική από καταξιωμένους δασκάλους.


Γ.Σ Τι είναι η μουσική για εσένα;

Β.Π Μουσική είναι για μένα η μισή μου ζωή. Γιατί η άλλη μισή είναι η οικογένειά μου. Κοιμάμαι και ξυπνώ με ένα τραγούδι ή μια μελωδία που μπορεί να σκέφτομαι με τις ώρες. Άλλες φορές τη γράφω στο χαρτί και άλλες την αφήνω να δω αν θα μου ξανάρθει.

Γ.Σ Στη σύγχρονη κοινωνία, με όλα τα προβλήματα που ζούμε, με αυτό το τεράστιο προσφυγικό ζήτημα και με δεδομένο πως η μουσική είναι παγκόσμια, πως πιστεύεις πως μπορεί να συμβάλλει η μουσική;

Β.Π Η μουσική είναι συναίσθημα που ταξιδεύει από πόλη σε πόλη και από χώρα σε χώρα. Απαλύνει τον πόνο των ανθρώπων ή τους δίνει χαρά και τους κάνει να ερωτεύονται! Με το προσφυγικό η Ελλάδα θα επηρεαστεί μουσικά γιατί είναι όπως και να χει ανατολική χώρα με ανατολίτικες επιρροές.

Γ.Σ Αυτή τη περίοδο, πόσο εύκολο είναι για ένα νέο καλλιτέχνη να προωθήσει την δουλειά του;

Β.Π Δύσκολο δεν είναι λόγο του διαδικτύου. Αλλά θέλει θυσίες, χρήμα και σωστούς ανθρώπους την κατάλληλη στιγμή.

Γ.Σ Θα πήγαινες σε talent show;

Β.Π Όχι γιατί ο κόσμος θα κρίνει, όπως έκρινε τότε και τους κριτές.

Γ.Σ Στα πλαίσια της κρίσης, έχει αλλάξει ποιοτικά ο Έλληνας στα ακούσματά του;

Β.Π Πιστεύω πως όχι. Η Ελλάδα πάντα είχε κρίση . Άλλοτε οικονομική, άλλοτε πολιτική και άλλοτε πολεμική.

Γ.Σ Πως βλέπεις τη θέση της βυζαντινής μουσικής στην Ελλάδα σήμερα?

Β.Π Η Βυζαντινή Μουσική έχει εξελιχθεί γιατί την αγαπούν πολλοί νέοι τα τελευταία χρόνια. Αρκετοί είναι όμως που δεν την μαθαίνουν για να πάνε να ψάλλουν σε μια εκκλησία, αλλά γιατί φωνητικούς σκοπούς. Για σπουδές.


Γ.Σ Η ψαλτική τέχνη  είναι εύκολη ή δύσκολη? Τι ικανότητες απαιτεί? Τι θα έλεγες στα νέα παιδιά που θα ήθελαν να ασχοληθούν με τη τέχνη αυτή?

Β.Π Η ψαλτική τέχνη δεν είναι εύκολη γιατί απαιτεί πέρα από μια καλή φωνή και πολλές ώρες μελέτη. Στα νέα παιδιά θα έλεγα να έρθουν στο αναλόγιο τις Κυριακές, να μη διστάζουν και θα δουν πως γρήγορα θα την αγαπήσουν όπως και τη παραδοσιακή ή λαϊκή μουσική.

Γ.Σ Στη δική σας ζωή, η ψαλτική τέχνη μπήκε μέσα από τη σχέση σας με τη εκκλησία ή μέσα από τη σχέση σας, ευρύτερα, με τη μουσική;

Μπήκε θα έλεγα μέσα από την εκκλησία αλλά αργότερα και μέσα από το παραδοσιακό τραγούδι.

Γ.Σ Οι τραγουδιστές ερμηνεύουν τους ψαλμούς όχι σύμφωνα με την ψαλτική παράδοση αλλά όπως το θέλει ο κόσμος. Τι θέλει ο κόσμος και δεν το βρίσκει στους ψάλτες και στην εκκλησία, αλλά το βρίσκει στις ερμηνείες των τραγουδιστών;

Β.Π Ίσως επειδή ο κόσμος δεν καταλαβαίνει τη γλώσσα των ψαλμών γι αυτό και είναι πιο κοντά στα τραγούδια και στους τραγουδιστές

Γ.Σ Τελικά, η ψαλμωδία πρέπει να ανήκει μόνο στους ψάλτες και να ακούγεται μόνο, στα πλαίσια της λειτουργίας, εντός της εκκλησίας ή να ανήκει σε όλους τους μουσικούς κι ερμηνευτές και να ακούγεται παντού ως είδος μουσικής τέχνης;

Β.Π Υπάρχουν πολλά είδη καλοφωνικών (Ειρμών) ψαλμών που δεν περιλαμβάνονται στις λατρευτικές ακολουθίες της Εκκλησίας μας. Εγώ επιλέγω να βάζω τέτοιους ψαλμούς στις συναυλίες μου.

Γ.Σ Μια καλλίφωνος γυναίκα με σεβασμό στη μουσική θα μπορούσε να διεκδικήσει σήμερα θέση στο ψαλτήρι;

Β.Π Για μένα ναι. Αλλά δεν συνηθίζεται.


Γ.Σ Πόσα χρόνια διδάσκετε;

Β.Π Είμαι νέος στο χώρο της διδασκαλίας. 2 χρόνια.

Γ.Σ Η ενασχόλησή σας με τη βυζαντινή μουσική και την υμνογραφία έχει επηρεάσει την καθημερινότητά σας, τον τρόπο που ζείτε;

Β.Π Κάθε είδος μουσικής επηρεάζει τον άνθρωπο. Εμένα μόνο θετικά.

Γ.Σ Μελλοντικά σχέδια;

Β.Π Να ολοκληρώσω τον 1ο μου δίσκο φέτος και του χρόνου και τον 2ο μαζί με πολλές συναυλίες και ζωντανές εμφανίσεις. Και στη ψαλτική τέχνη έχω σκοπό να ηχογραφήσω κάποια μελωποιήματα που έχω ξεχωρίσει από τον τεράστιο πλούτο της Πατρώας μας Μουσικής Παράδοσης τη Βυζαντινή Μουσική

Γ.Σ Κ Βασίλη ευχαριστούμε και σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία σε αυτό που κάνετε. Να σας ζήσει και η νεογέννητη κόρη….

Β.Π Εγώ σας ευχαριστώ για την φιλοξενία.


Ο Τραγουδοποιός και συνθέτης Βασίλης Παπαδόπουλος

Ο Τραγουδοποιός και συνθέτης Βασίλης Παπαδόπουλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Δράμα. Τα πρώτα του μουσικά βήματα τα έκανε στο Μουσικό Σχολείο Δράμας όπου πήρε τα πρώτα του μαθήματα στη Βυζαντινή Μουσική τα παραδοσιακά κρουστά και το ταμπουρά. Συνέχισε τις σπουδές του στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας κάνοντας πιάνο, μπουζούκι και θεωριτηκα. Στη συνέχεια σπούδασε βυζαντινή μουσική στο Δημοτικό Ωδείο Καβάλας με τον Άρχοντα Πρωτοψάλτη του Πατριαρχείου Αλεξανδρίας κ. Γρηγόρη Παπαεμμανουήλ από όπου αποφοίτησε το 2014 με βαθμό πτυχίου Άριστα παμψηφεί. Η ακαδημαϊκή του πορεία τελείωσε το έτος 2016 με την απόκτηση του Διπλώματος Βυζαντινής Μουσικής και ψαλτικής τέχνης από το Δημοτικό Ωδείο της Δράμας με την ανώτατη διάκριση του Ωδείου με Βαθμό Άριστα παμψηφεί 10' με τον ίδιο Δάσκαλο. Από το 2006 είναι μέλος του Βυζαντινού Χορού "Οι Δομέστικοι της Δράμας" με τον οποίο έχει συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες σε Ελλάδα και Εξωτερικό. Έχει κάνει σπουδές φωνητικής στο κλασικό τραγούδι με τη σοπράνο Χαρούλα Γκλαβοπούλου στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας επί 4 χρόνια. Ως Αρχιμουσικός και καθηγητής μουσικής στο Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης έχει Ιδρύσει την Φιλαρμονική Ορχήστρα ΑΝΙΜΑΤΟ το Μάιο του 2015. Από το 2016 εργάζεται ως καθηγητής βυζαντινής μουσικής στη σχολή Βυζαντινής μουσικής "ο Άγιος Θεόδωρος ο Βυζάντιος" της Μητροπόλεως Μυτιλήνης. Στην πόλη της Μυτιλήνης στελεχώνει εδώ και 3 χρόνια το ιερό αναλόγιο στον Ιερό Ναό της Ζωοδόχου Πηγής στη Λαγκάδα. Από το Φεβρουάριο του 2017 έχει συμμετάσχει σε 2 διαγωνισμούς τραγουδιού έχοντας κατακτήσει τη 3η και φέτος τη 2η Θέση με δικό του τραγούδι σε στίχους και μουσική δική του. Έχει μελωποιήσει πάνω από 15 τραγούδια.