Εκπαιδευτική εκδρομή σε Κόνιτσα - Γιάννενα για την Β΄ τάξη του Γυμνασίου Γέρας

Υλοποιήθηκε από την περιβαλλοντική ομάδα της Β΄ Γυμνασίου πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα: « Αναζητώντας την αειφορία στο ανθρωπογενές περιβάλλον και τους ανθρώπους της περιοχής μας.

Αρχιτεκτονική της πέτρας ( πέτρινα κτίσματα, γεφύρια, ξερολιθιές, βρύσες, κ.α) - σχετικά επαγγέλματα χτές και σήμερα», που κατέληξε σε εκπαιδευτική επίσκεψη από 30 Μαρτίου ως 2 Απριλίου στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας.

Στο ταξίδι μας από τη Μυτιλήνη για Κόνιτσα είχαμε πρώτο σταθμό την Αράχοβα, όπου θαυμάσαμε το αρμονικό και καλαίσθητο τοπίο κάτω από τις χιονισμένες κορυφές του Παρνασσού. Μετά το πρωινό μας εκεί επόμενη στάση ήταν οι Δελφοί, «ο ομφαλός της Γης». Οι μαθητές μας θαύμασαν το μνημείο – απομεινάρι του Μαντείου, περιδιάβηκαν τον πανέμορφο κατάφυτο χώρο, φωτογραφήθηκαν και ξεναγήθηκαν στο Μουσείο των Δελφών με την επιβλητική Σφίγγα και τον αντιπροσωπευτικό Ηνίοχο των Δελφών.

Επόμενη στάση ήταν η Άρτα με το ομώνυμο γεφύρι, όπου σταθήκαμε και ακούσαμε κι εκεί την ιστορία του γεφυριού και το σχετικό θρύλο για το χτίσιμό του.

Με πλήθος εικόνων και εντυπώσεων φτάσαμε το βράδυ στο Κ.Π.Ε. Κόνιτσας. Οι υπεύθυνοι του Κέντρου, ευγενικοί, οργανωτικοί και πρόθυμοι μας τακτοποίησαν στη μαθητική εστία, έναν χώρο καθαρό, πολιτισμένο, άνετο και λειτουργικό με γήπεδα καλαθοσφαίρισης, επιτραπέζιας αντισφαίρισης κλπ. Μας παρουσίασαν το δικό τους περιβαλλοντικό πρόγραμμα - σχετικό με το δικό μας- και μας γνώρισαν βιωματικά το χωριόΠυρσόγιαννη, ένα από τα Μαστοροχώρια, αντιπροσωπευτικό της τοπικής αρχιτεκτονικής με πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία και μας ξενάγησαν στα εντυπωσιακά φυσικά τοπία με τα περίτεχνα γεφύρια και ξερολιθιές καθώς τα ποτάμια τους κυριαρχούν στο τοπίο. Περπατήσαμε μέχρι τα αλβανικά σύνορα κάτω από τις επιβλητικές κορυφές της Τύμφης, του Σμόλικα και άλλων δύσβατων ορεινών όγκων της Πίνδου, όπου γράφτηκαν ένδοξες σελίδες της Ιστορίας μας στο έπος του 1940.

Απολαύσαμε την ιστορική πόλη των Ιωαννίνων, τη λίμνη, το νησάκι με το μουσείο του Αλή Πασά, το εντυπωσιακό σπήλαιο στο Πέραμα με τους πανέμορφους σταλακτίτες και σταλαγμίτες και τέλος το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του Βρέλλη σφραγίζοντας την επίσκεψή μας στην πρωτεύουσα της Ηπείρου.

Στο δρόμο της επιστροφής μέσω Πάτρας εντυπωσίασε τα παιδιά η γέφυρα Ρίου-Αντίριου.

Ήταν πραγματικά μια αξέχαστη εμπειρία κουραστική μεν, αλλά και έτσι έμαθαν οι μαθητές μας πως και για τις εκδρομές θέτουμε στόχους, αγωνιζόμαστε, κοπιάζουμε, τηρούμε κανόνες και συνταιριάζουμε τη μάθηση με τη ψυχαγωγία. Η συμπεριφορά τους ήταν εξαίρετη αφού όπου βρεθήκαμε, πάντα όλοι μαζί, αποσπάσανε τα εύσημα. Μας ευχαρίστησαν εκείνοι, εμείς τους συγχαίρουμε και τους προτρέπουμε πάντα να είναι ενεργοί και να εμπλέκονται σε εποικοδομητικές δράσεις.

Σημαντική ήταν και η συμβολή του πρακτορείου του κ. Ραφαήλ Βαριάμη, καθώς ο ίδιος ως οδηγός επαγγελματικά, φιλικά και με ασφάλεια διεκπεραίωσε τη μεγάλη αυτή εξόρμηση.

Θεωρούμε, ως προς την επίτευξη των στόχων μας, πως καταφέραμε σε μεγάλο βαθμό να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας στην απόκτηση οικολογικών εννοιών και αξιών, όπως σεβασμό στο περιβάλλον, αίσθηση μέτρου και αρμονίας, καθώς και στην άντληση μηνυμάτων για έναν λιτό τρόπο ζωής εξασφαλίζοντας την Αειφορία.

Οι συνοδοί καθηγητές :

Ιωάννης Παπουτσάνης, Διευθυντής, Φυσικός, Ελένη Μακρίδου, Υποδιευθύντρια, Φυσικός, Συντονίστρια του προγράμματος, και ΘεολογίαΠάντσαρη, Καθηγήτρια Γαλλικών.

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ …

- Ήταν πάρα πολύ ωραία στην εκδρομή. Πέρασα υπέροχα. Πήγαμε σε μέρη που είναι δύσκολο να ξαναδώ. Η διαδρομή ήταν πλούσια σε εικόνες, ποτάμια, λίμνες, επιβλητικά χιονισμένα βουνά, αλλά και ανθρωπογενές περιβάλλον με πιο εντυπωσιακή την κρεμαστή γέφυρα του Ρίου που συνδέει την Πελοπόννησο με τη Στερεά Ελλάδα. Έμαθα αρκετά για την Ελληνική Ιστορία. Πήγα σε μέρη που πολέμησαν οι πρόγονοί μας το 1821, το 1912 και το 1940. Η φιλοξενία στη μαθητική Εστία ήταν άψογη καθώς και η ξενάγηση στα Μαστοροχώρια.

Ευχαριστώ τους καθηγητές μου γι' αυτή την εκδρομή!

Ευστράτιος Καραμπάσης

- Η εκδρομή ήταν η καλύτερη που έχω πάει ποτέ. Η επιλογή του προορισμού από τους καθηγητές μας πολύ σωστή αφού περάσαμε από τόσα μέρη της Ελλάδας που σε συνδυασμό με το νεαρό της ηλικίας μας άφησαν εικόνες και συναισθήματα ευχάριστα που δεν θα σβήσουν ποτέ. Θα ήταν τέλεια αν είχαμε μια βραδιά ακόμα στην όμορφη πόλη των Ιωαννίνων.
     Πολύ όμορφες εμπειρίες εκτός από τον επιβλητικό χώρο των Δελφών, το ιστορικό γεφύρι της Άρτας, το Σπήλαιο του Περάματος, το νησάκι στη λίμνη των Ιωαννίνων με το Μουσείο του Αλή πασά και τα Κέρινα ομοιώματα στο Μουσείο Βρέλλη.